Slooowmootion

Jaha har suttit och funderat om man verkligen orkar skriva lite.. Men lite ork har man kanske kvar.


Har varit med kvinnorna idag. Skulle egentligen bakat rulltårta, men så blev inte fallet. Bestämde oss för att kladda lite med mandelmassa och röd karamellfärg som jag har över halva handen. SNYGGT! Eller klantigt som vissa andra skulle sagt. Sen började vi baka kärleksmums, det gick rätt så bra i början, Cacce började med äggen och sockret som skulle vispas poröst… Efter fem minuter tog jag över, tyckte det tog för lång tid:)


Sen kom vi på varför det tog sån tid. Hon frågade om halvdecilitermåttet var en deciliter. Haha. Hon hade alltså bara två dl i:) roligt roligt (fick hälla i två till). Jaja vi bakade vidare och satte in den i ugnen. Och då utbrister Emelie: Där skulle ju vara 2 dl vatten också! Och då förstår ni, att Emelie utsåg sig själv till receptläsare tyckte det gick väldigt bra. Hon gav som förslag att vi skulle hälla vattnet på kakan. Haha. Nja inte riktigt fullt så bra nä:P Alltid lika kul med er!

 

Gick ner till hemmakväll där vi hyrde enligt Cacce ”Over head” men i själva verket hette den ”Over her dead body”. Riktigt bra film, se den:) Ser ut som en riktig B-film. Men icke!


När vi kom hem igen tog vi in kakan och satte oss till rätta. Och GUD vad Cacce gillar COCOS! Haha. Den blev riktig god fast det saknades vatten:) Så nu sitter man i sängen och funderar på vad fan man ska göra för att bli av med hela jäkla kakan, som inte togs med härifrån. Mår illa bara av att tänka på den. Haha.


VET NI! Jag har fått mitt schema för nyår, och jag jobbar den 1 januari. Och inte nog med det! JAG ÖPPNAR OCKSÅ! Tycker lite synd om mig själv faktiskt.


Imorgon är det granhuggning som gäller. Mamms och PerOla ska ha tre enar som står på varandra för att det ska bli högt. Väääldigt bra idé Mamms! Haha. ”Jaa, vi ska ha en en!” haha.


Dagens slutsats:

Att gå i slowmotion och sjunga ”Fångad av en stormvind” väldigt snabbt, går inte:) haha


Jaja alla lyckliga som har helg, själv jobbar man stängning, ha det gött!

SNART JUL!

Bildooor från dagens konstverk kommer snart.

Kommentarer
Postat av: mamms

Måste göra dig besviken, det blev ingen en......det blev en (håll i dig nu) GRAN :o)

Vi kom fram till att vi hade fått leta i halva sverige efter en en som var tillräckligt hög. hihi

2008-12-20 @ 18:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0