En helomvändning!

Jag har en underlig känsla. Och en väldigt jobbig fråga. Kan man älska någon mindre?

När man är fed up med att bli sårad. Att alltid höra att man inte duger, allt man gör är fel, man borde skämmas och är allmänt otacksam. Det är bara en bråkdel av allt, det tär på en! Tillslut undrar man om det verkligen är så. Är jag otacksam, gör jag alltid fel, kan jag aldrig erkänna när jag gjort fel? Men innerst inne vet man att allt det är bara en massa tomt snack.

Tror att man mår väldigt dåligt själv om man är kapabel till att säga sånna saker till en annan människa. Jag har hört på detta i över sju år nu. Jag har fått sämre självkänsla på grund av att alltid höra en massa negativt tjat om hur jag är som person. Men nu äntligen!, äntligen kan jag säga att allt det är faktiskt inte sant!

Och jag känner inte någon som helst saknad av att höra det igen. Jag behöver inte göra det! Jag känner mig starkare än någonsin och är tacksam över att ni fått mig till att känna det. Att inse att det är era problem som ni lägger på mig. Jag behöver inte ta emot det längre!

Jag känner en oerhörd tacksamhet över att jag har mina vänner. De betyder så himlans mycket för mig. Och är väldigt glad över att jag verkligen insett vilken befrielse det är att ha vänner som står en nära och som man verkligen kan vara sig själv med.

Att kunna vara sig själv i andras sällskap är guld värt! Att inte alltid behöva säga de roligaste sakerna, att bara kunna få vara tyst eller få flippa ut helt toltalt om man nu känner för det. Att bara vara, det är det härligaste som finns! Och det kan jag med mina vänner. Som jag fick höra idag: Emilia, du är en nörd! Men om du inte varit det hade det inte varit lika roligt;) Jag är ju med det:D

Även om man kanske kan tycka att det låter hårt:D så är det så välmenat som det bara kan bli:) Om man inte varit det så hade livet varit så himla tråkigt. Så jag är glad över att vara det. En nörd på ett positivt sätt:) haha Låter hel skumt, men är gött:) Jag blev glad av att höra det:)

Vad vore livet utan mig ;) haha.
Jag älskar mig själv!
Jag älskar mina vänner!
Jag älskar min familj!


Fan livet är inte så sugit ändå:)

Xoxo! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0