kurwa mac

De byggde en järnväg över Alperna mellan Wien och Venedig innan det ens fanns ett tåg som kunde göra resan.
De byggde den ändå.
De visste att tåget skulle komma en dag...


Vad är man rädd för? Varför är man rädd? Varför inte bara leva nu och låta det som ska komma komma när det kommer? Jag vet vad jag är rädd för. Och har varit rädd för. Tur är väl det, för det är nog ingen mer än jag och mamma som vet om det. Men egentligen, är man rädd för att må dåligt eller för vad andra ska tycka?
Må dåligt kan man ju i så fall göra när det kommer. Inte nu när man kan må bra. Och om man nu mår dåligt senare så kommer man förbi det också. Jag vet. Varför inte tillåta sig själv att må bra när man väl kan det?

Jag vet vad jag vill nu. Jag vill må bra! Det man verkligen vill kommer att komma till en, det är jag säker på, förr eller senare!
Jag vill bo någon annanstans där jag kan ha det så som jag har tänkt mig hur mitt hem ska se ut.
Jag vill kunna vara spontan och göra det jag känner för.
Jag vill alltid lära mig nya saker.
Jag vill kunna se alla saker ur en positiv synvinkel.
Jag vill aldrig sluta leva mitt liv på grund av någon annan.
Jag vill alltid kunna känna lycka och harmoni.
Jag vill bli sedd för den jag är och inte för något som jag hade kunnat bli eller "Ja men du är ju såå duktig på det, gör det istället" jag vill vara jag. And I´m pretty damn good at it too! Fast man fastnar i bland. Men det är tillåtet. (en del av vad jag vill)

Det är just detta jag är rädd för, vad alla andra tycker om en och ens tankar. 20 år (snart 21;) och fan vad flummig hon är! Men jag har kommit fram till en sak, det är detta jag tror på! Man kan tro på Gud man kan tro på Allah (eller hur det stavas) och man kan tro på precis vad man vill. Bara man gör det för en själv och inte för någon annan.

Och jag känner som så här att det är upp till var och en vad de tycker om mig eller vem som helst. Det är inte mitt problem så varför ska jag oroa mig för vad just du tycker om mig. Take it or leave it, det är inte jag som förlorar en vän. Så nä, jag är inte rädd för vad du tycker.


Djupt inlägg men jag känner mig så här just precis nu. Och det är denna bloggen är till för, visa mig och hur jag är och känner. Nu ska jag nog försöka sova lite efter en väldigt bra film (Under Toscanas sol) och ett långt inlägg:)

Hej hopp i blåbärsskogen, (5 minuter senare) men shit vad svårt det skulle vara att rimma på skogen då:P

Kommentarer
Postat av: Anonym

YES!! Allt är sagt och nu är det bara att följa det, ta det på allvar i varje stund.

och jag vet att du kan.



jag håller alltid på dig.

mamms

2009-02-18 @ 18:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0