Thoughts

Sitter och funderar på allt och inget. På varför man har det som man har det, om man är lycklig om man ”nöjer” sig med detta. Nöjd kommer jag nog aldrig vara på det sättet, vill alltid hitta fler möjligheter, men nöjd för stunden.

 

Vissa saker skulle jag inte vilja ändra på, inte en sekund! Medan där finns saker som jag absolut i allra högsta grad skulle vilja ändra på. ”Jaha, och varför gör du inte det då”. Jo för just nu är det omöjligt helt totalt går absolut inte. Kanske om några månader, men inte nu. Och jag känner att jag skulle kunna göra vad som helst för det.

 

Men får väl försöka, eller jag SKA, göra det bästa av situationen. Kan vara lite knas, meen jag ska göra det, jag ska klara av det. Tillsammans:)

 

Och sen en annan rätt så stor sak som jag funderar på är vad i helsikes man ska plugga till. Det känns som en liten kamp man har i tankarna. Jag har funderat och tänkt och gått till SYO:n men hon sa ja det är lättare att komma fram till något om man vet vad man vill i grunden. JAHA, men jag vet ju inte. Jag har så mycket jag vill och kan tänka mig så jag vet inte vad jag ska välja. Florist, frisör, psykolog, dietcoach, coach, fritidspedagog, socionom, ja ni fattar. Och allt är ju inte ens inom samma ”ramar” så det hade kunnat vara lättare.

 

Tillslut kommer det väl vara jag som sitter där inne på kontoret på McDonalds och sköter allt. Usch NEJ, så långt ska det inte gå. Men man kanske skiter i att plugga till något eftersom det är så svårt att välja.

 

Har alltid varit så att jag har alltid ”skiljt mig ur mängden”. Har aldrig tyckt om de där vanliga barnprogrammen utan jag satt och kollade på Disneydags. Det har man ju förstått nu när andra pratar om de ”vanliga” sagorna, man bara ”ehh vaa?”, haha. Har aldrig haft en dröm om mitt bröllop som man ”måste” ha som tjej. Veta precis vilken klänning (just det hade varit intressant att vara brudklänningsdesigner också) vilka blommor och vilka färger på dem. Och ja ni vet alla planeringar.

 

Hade ingen ”ordentlig” studentfest som alla andra har. Men det jag hade var mycket mysigare:). Ja, det jag skulle komma fram till vara att varför ska jag då veta vad jag ska plugga till. Kanske långsökt för er som inte tänker så:) men jag fattar:P.

 

Långt inlägg om allt och inget. Undrar vem som följt med hela vägen:P haha

Kommentarer
Postat av: Mamms

Jag följde med hela vägen :o)

Du, jag tror på dig!



Det är alltid starka människor som får det dom vill ha, det tar bara en stund att komma dit.Du är en fantastiskt stark, ödmjuk och viljemedveten människa, jag om någon borde veta ;)



Älskar dig till stjärnorna och tillbaka femhundraåttiotusentre gånger!!

2009-01-30 @ 08:42:31
Postat av: Mamms

snygg grön färg förresten

2009-01-30 @ 08:44:45
Postat av: Jujjiz

haha ngn har haft lite att göra.. Kul med förändring :)..



vem fan har sagt att det är lätt att vara ungdom i dagens samhälle.. Det finns helt enkelt FÖR mkt att välja på! :) haha

2009-01-30 @ 09:29:24
URL: http://jlindwall.blogg.se/
Postat av: sandra

haha emilia emilia, hahah dina inlägg handlar alltid om så olika saker :P kul och läsa iaf! Vi packar våra väskor och åker världen runt istället för att vara här =) bra ide va? låt oss vinna ngr miljoner först.. sen så ;)

2009-01-30 @ 15:11:34
Postat av: Emilia

haha:) JAA det låter som en bra ide:D Jag är alltid på när det gäller resa:P Hur ska vi vinna då? haha

2009-01-30 @ 18:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0