Snurrigt

Hemkommen och vilad efter en tre timmars lång vistelse på sjukhuset i ystad.

Var så sjukt nervös när jag fick komma in till rummet där man byter om till sjukhuskläder (en VÄLDIGT stor "rock" haha) att jag skakade i hela kroppen. En narkosläkare tog hand om mig och var riktigt trevlig faktiskt. Blev lite mindre nervös pga honom. Han var till och med så snäll att han gav mig ägg och bacon (dropp eftersom jag inte hade ätit något) sen förklarade han att de skulle söva mig och hur det gick till och sånt. Men sen kom läkarna och kollade på mig och sa att det var lite synd om mig om det skulle ta både fot och knä eftersom det inte var på samma ben. Så jag valde foten till att börja med. Knät tar de en annan gång.

Under den tiden så bestämde de att det bara skulle göras med lokalbedövning och lite lugnande och det var väl inte så farligt tyckte jag:) Fick gå in till ett rum och lägga mig på en annan säng och "maten" var med mig hela tiden:P haha.

När jag kom in i operationssalen så satte en sjuksköterska i en spruta i kanylen med lugnande medel, men hon sprutade bara in hälften "för det var en så snabb effekt". Och gissa om jag blev snurrig:P När läkaren kom in och skulle ge mig lokalbedövning och frågade hur jag mådde kunde jag knappt svara. Men riktigt härlig känsla faktiskt, haha. Och sticken var inte värre än tatueringen, men jag var väldigt duktig sa de:P haha

Undertiden fick jag lugnande och bedövning två gånger till
:P haha. Men det var rätt skönt. Fick även lyssna på musik så jag slapp höra vad de sa och gjorde. Sen var det inte så mycket mer spännande mer än att jag fick en bulle när jag legat på uppvaket i en halvtimme:)

Så nu hoppar jag runt här hemma och har lite halvont och sådär, men jag överlever:)

Och förresten min mamma är "feminim" haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0