E.E Cummings

Ska snart iväg och kolla på lite fotboll hade jag tänkt.

Igår var en riktig filmkväll. Hyrde lite filmer när vi kom hem till Trelleborg. Bland annat Patrik 1,5 en riktigt bra film som inte är som alla andra. Den borde ni se! Och när man ändå var igång så köpte jag en film till mig själv (har aldrig hänt förr) men den filmen är underbar! In her shoes, har nog sett den ungefär lika många gånger som Sliding doors. Haha måste bara berätta en sak som jag kom att tänka på nu som hände när jag var i USA.

Jag och Sofie (min svenska kompis där borta) var på biblioteket och skulle hyra filmer till vår filmkväll. Och jag letade efter min favvis, Sliding doors, men jag hittade inte den i hyllorna. Så jag gick fram till killen som satt i "kassan" och frågade:
E - Do you have Sliding doors?
Killen kollar lite märkligt på mig och sen på dörrarna och sen på mig igen och säger:
K - Ehh.. No, we have swingdoors
Jag fattar vad jag har frågat och börjar skratta
E - Haha no I mean the movie.
K - Ahh, now I understand! Haha.

Som vi skrattade när vi kom ut! Tur att man är lite trög ibland, vad skulle man annars skratta åt... Hahaha. Men tyvärr hade de inte filmen hemma. Synd! Men sen fick jag filmen istället av Sebbe när jag fyllde år:D

En fin dikt av E.E Cummings som finns med i filmen In her shoes. Börjar nästan alltid gråta vid det tillfälle som den läses upp. Helt underbar!

i carry your heart with me(i carry it in
my heart)i am never without it(anywhere
i go you go,my dear; and whatever is done
by only me is your doing,my darling)
i fear
no fate(for you are my fate,my sweet)i want
no world(for beautiful you are my world,my true)
and it's you are whatever a moon has always meant
and whatever a sun will always sing is you

here is the deepest secret nobody knows
(here is the root of the root and the bud of the bud
and the sky of the sky of a tree called life;which grows
higher than the soul can hope or mind can hide)
and this is the wonder that's keeping the stars apart

i carry your heart(i carry it in my heart)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0