Oh haaaregud!

Denna dag!
Klockan sju gick jag upp för att tvätta för första gången här. Tog mig 20 min att förstå hur man skulle göra och ändå var det fel:P haha

Jag gjorde mig klar för att gå ner till bussen för att åka till mamma och jobba lite. Så jag packade kläder som inte hann torka och lite skitt också. Plus min dator för jag trodde jag skulle använda den. Med SVINtung väska gick jag ner längs gatan och bort till busshållplatsen. Ställde mig där i världens jäkla blåst. Kollade klockan och tänkte "Jaha, nu är den snart tio minuter för sen" Mamms ringde och vi snackade lite och jag sa att jag missat bussen trodde jag.

Så jag och Mamms bestämde att jag gick och tog bussen in till Malmö istället och sen tåget därifrån. Visst, jag gick upp där ställde mig och väntade lite. Gick på en buss full med skolungdomar som var högljudda till tusen:) Satt lugnt i mina tankar och lyssnade på musik i mobilen. Den stängs av som vanligt och jag startade om den.

Kollar på klockan när den sätts igång igen. "Hmmm, 12:39. Går min klocka rätt, bussen till Ystad skulle ju gå 12:46..." JAG HAR ALLTSÅ KOLLAT FEL PÅ KLOCKEHELSIKET HELA MORGONEN! Och där sitter jag mitt bland alla människor och skrattar för mig själv och har levt en timme fortare än vanligt:P. Delade med mig av min klantighet med mamma och hon skrattade lika mycket hon:) KLANTIGT EMILIA!

Jaja, till Ystad kom jag i alla fall:) Jag och mamms gick på tjejkväll i St Herrestad. Riktigt roligt hade vi, tror inte att vi satt helt allvarliga i över fem minuter:)

E: Hm, nummer fjorton hade jag när jag spelade fotboll.
M: Då vinner du säkert något på biljetten.
V: Hej och välkomna, vill ni skriva era namn på baksidan här för vi ska ha lite vinster sen att dela ut.

Senare på kvällen.
V: Jaha då var det dags för lite vinster. Då ska vi se, första namnet är: Emilia M Svensson.
M: Emilia, det är ju du! Du vann!!
E: Eh, jaha... Ska jag gå fram?

Haha ja denna dag som sagt, helt upp och ner:) Men jag har gillat den:P Synd bara att jag inte haft min kamera med mig...

Men nu ska jag sova litta, frukost med Caroline imorgon innan jobb.

Puss haj lever tjohaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0