Sviidaula

Alltså! Detta trodde jag aldrig om Svedala! Har ju varit där idag för att lära mig lite. Plus att vi inom den snaraste framtiden ska få en DT så då är det ju rätt bra om arbetsledarna kan det med:) Dagen började med en biltur med chefen till Svidala.

Väl framme var alla förvirrade och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Mest synd var att Pabla var sjuk... Men jag får fler gånger att träffa henne, vet jag :) Tillslut kom Simon som skulle ha skiftet och helt plötsligt skulle jag in i köket. Så det var bara till att börja göra stora hamburgare. Det kan jag ju, lätt som en plätt! Sen kom Jonas, restaurangchefen, och satte på mig något konstigt så jag skulle stå ute och ta beställningar till Drive Thru:n. Kändes dööö dumt från början men var riktigt kul. Väldigt slappt och najs!

Sen kom Simon och kallade på mig så då var det dags för headset och kassan inne i DT:n. Fattade galoppen rätt snabbt och kände mig lite mallig för att stå där. "Hej och välkommen till McDonalds det går bra att beställa" har jag sagt typ 100 ggr på ett par halv timmar :) Merförsålde riktigt mycket också gämnfört med svedalagubbarna.

Där var en snabbknapp med som man kunde prata med varandra genom, vi som hade headset då alltså. Så vissa gånger så kallade Simon på mig och visade mig nya saker hela tiden. En gång sa han "Börjar inte du bli hungrig snart" haha så gullig :)

Kamran tyckte jag såg lite indisk ut :P Han tyckte inte att svenska tjejer med blondt hår och bruna ögon kunde vara helsvenska. Riktigt rolig den killen.

Har bara blivit överbevisad så sjukt många gånger att vad man än går in i så ska man ha en positiv inställning. Det är inte alltid som man tror det ska vara. Imorse var jag nervös för att alla skulle vara sura och allt skulle vara riktigt tråkigt. När jag åkte hem flera timmar efter så var jag sjukt glad över att ha gjort det. Hade velat stanna ännu längre till och med. Jobbade övertid typ 45 minuter ändå:)

Så nu har jag lärt mig en läxa, aldrig mer fördomar och förhastade slutsatser när det gäller andra människor.

Och mamma, J jobbade också. Haha trodde jag skulle dö när jag såg att han var där. Visste inte riktigt var jag skulle bli av, men han var riktigt trevlig. Han skulle träna 7 timmar och äta ETT salladsblad för att gå ner i vikt ;) Det ni :D haha

Oj oj, nu blev det mycket här. Men har haft en så otroligt rolig förmiddag/eftermiddag så jag bara babblar hela tiden. Min tanke just nu är "När får jag åka dit igen" haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0