Ofattbart

Blev positivt överraskad av en kommentar nu precis:) "Råkade" hitta en blogg som jag har läst genom, tog tre timmar om inte mer. Men kunde inte bara gå ifrån, man blev helt tagen. Så min dag har bestått mestadels till att läsa och gråta om vart annat. Som jag sa till henne själv, jag kan inte säga att jag vet hur det känns för de men hon skriver på ett sätt som man tar in hennes känsla genom datorn.

Man ägnar aldrig en tanke på vad man faktist har. Det är lättare att se det man inte har och koncentrerar sig på det istället. Det är ju helt fel! Varför är man inte glad över det man har och kan ha. Blir man aldrig nöjd?

Jag tror att varje liten sak man gör eller läser i sin vardag förändrar en. Även om det inte är märkbart så förändras man. Jag läste ett inlägg som fick mig att tänka. Personen skrev att hon var väldigt positiv och allt skulle gå hur underbart bra som helst. Men ändå hände det som inte fick hända just då. Nu ser man det kanske med en öppnare famn. Nu är det samma situation igen fast inte lika "uppåt". Tänker inte på det på samma sätt, vill inte förvänta sig något.

Alla säger till en, även jag, att man ska tänka positivt på allt så ter sig en annan framtid än om man bara är negativ. Men det som hände var inte så riktigt positiv fast hennes tankar. MEN, det är klart att man ska tänka och se det ljust! Man lever lättare och mår bättre om man inte går och är rädd för vad som ska hända.

Det är underbart att se att även om en sak skulle kunna riva upp hela en själv så kommer man upp ur det som en annan människa. Man gör det till en fördel för sig själv och för alla andra. Man tillåter att andra förändras genom sig själv. Och det beundrar jag personen för. Jag vill inte tycka synd om henne, jag tycker hon är riktigt stark! En riktig hjälte bland oss! Helt tagen!

Allt är runt omkring oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0