The Lodge

Börjar med att säga BLÄ på att jag börjar halv åtta imorgon bitti. Ska göra grillspecial med jobb-Sebbe. Inget jag ser fram emot alls! Sen är jag lite ledsen för att min mobil är helt tyst fast jag har skrivit... Men jag gråter inte :P haha.

Vaknade imorse och hade nästan lite ångest över att behöva gå ifrån sängen, där var så mysigt :), men sen kom där en snabb tanke som sa att jag skulle ju på spa med tha familia!

Dröjde kvar lite för att mysa lite extra men sen tog jag bilen och körde snabbt hem och tog mina saker och körde iväg till Malmö för att hämta David och Min.

En sak som jag är helt säker på, är att om mamma inte är säker på vägen så kan hon inte förklara var man ska köra :P haha. Körde fel ett par gånger. Men till slut kom vi alla fram till The Lodge. Ett helt underbart fint ställe mitt inne i skogen precis utanför Veberöd.

Alla var förväntansfulla, förutom Perola och mamma för de hade varit där innan, över vad som skulle hända. Vi fick vars en handduk och sen bytade vi om till badkläder. När alla var klara gick vi in i en bastu och skulle sitta där och SVETTAS i 20 minuter. Det bara rann av en, helt äckligt men en underlig känsla. Kändes som man hade sprungit marathon eller något förutom att man inte var trött förståss.:)

När vi hade svettats färdigt sa vår "guide" till oss att gå ut i bubbelpoolen utanför och sitta där i 30 minuter. Det om något var himelskt! Sen var det på det igen, in i duschen, sen skulle vi smörja in oss i honung och få ett lakan om oss för att gå in i bastun igen.

Denna gången var där ännu varmare inne. Men det var rätt nice ändå :P När vi hade det på oss skulle vi sitta där inne så länge vi pallade sen skulle vi gå ut och duscha av oss och sen peela oss med salt. Och sen förståss duscha igen :P

När man hade gått igenom allt detta hade man den mjukaste huden man någonsin kan tänka sig. Som en bebis typ :P

Just det inne i bastun hade hon någon ört för att man skulle lugna kroppen. Och min kropp har varit sjukt lugn hela dagen! Gick som en zombie inne på Maxi när jag handlade. höhö

Sen var det middag som stod på schemat, plus paketöppning för mamma eftersom hon fyller år på onsdag. Det var gott men man blev ju inte mätt om man säger så. Till och med så att Perola stoppade m&m´s i fickan ;)

En helt underbar dag med mamma, Perola, David, Min, Li och Göran. Saknade Amanda!

Och nu hade jag tänkt krypa till kojs är sjukt trött!

Gammal farbror till en äldra kvinna:
GF: Vad är detta för bär?
ÄK: Det är m&m´s...

Blir tokig snart <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0