Airporten

Nu är jag hemma från fikan med mamma och nu har allt lugnat sig!

Igår när jag lämnade Borlänge var vädret skit rent ut sagt och det var ännu värre i Örebro där man mellanlandar. Och där bestämde sig piloten för att lasta av det incheckade bagaget för att slippa lämna passagerare eftersom vädret skulle vara ännu värre här nere. Ja visst jippe! Min väska kommer imogon FAN tänkte jag men jag fick ju snällt acceptera det.

Kom hem här och snackade lite med mamma och Perola och då slog det mig! Det står ju fel adress på väskan! Det står min adress hem i Borlänge och inte mammas adress! SHIT! Så min första kväll här hemma var ju inte så lyckad förutom att jag fick träffat mamma och Perola.

Imorse ringde mamma runt för att få tag på min väska men då hade det varit så dåligt väder där uppe så planet hade inte ens kunnat lyfta så väskan var fortfarande kvar där uppe! Och de skulle få ner det vid sex ikväll. Men smarta jag (ibland händer det) kom på att planet går ju 14 hemifrån och det landar här 16 på fredagar! Så nu har jag också ringt till Örebro och Malmöairport och lyssnat på en tant som inte kan engelska i telefonsvararen :P Men de var väldigt hjälpsamma så nu ska jag till airporten och hämta min älskade väska (som är Annas) och sen ska jag köra till min älskade syster :D Wonderful dag! :D

Känns konstigt att höra så mycket skånska! Saknar dalmålet! Men alltid skönt att komma hem till mamma :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0