Blä!

JAG HAR SMAKAT SUSHI! Och det var inte gott!

Satt först i tio minuter med härtklappning, svettningar i händerna och skakade som ett asplöv. Tog lite soya på den lilla biten med krabstick, rå fisk och gurka som var inrullad i sjögräs. Förde gaffeln till min mun typ 30 gånger för att smaka, men det gick inte! Det gick bara inte! Så jag la servetten brevid satt med glaset i handen och sushibiten på gaffeln i andra handen och då kunde jag känna mig så bekväm så då vågade jag smaka...

Tuggade ett par gånger och tvingade mig att inte spotta ut. Jag klöktes ögonen tårade sig, det var precis som kroppen skrek att den inte ville svälja ner det där äckliga (ursäkta mat är inte äckligt men detta var :P) som jag hade i min mun. Så det fick bli servetten ändå.

Men vet ni! Jag vågade smaka även om min historia här är lite mer dramatisk än vad den var i verkligheten. Men gott var det icke! Så om jag ska smaka igen så ska det vara UTAN fisk och på en restaurang som man vet om att de har kunniga kockar inom sushiområdet. :) haha

Nu snart ska jag köra iväg med Sebbisch och sen ska jag handla lite mat på Maxi. Haj å ivaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0