Tiden går...

Om man inte skulle vara så jäkla fundersam och tänka så mycket, hade det varit lättare då? Hade jag då gått vidare utan att tänka så mycket på "allt"? Eller är det mer än bara tankar... Djupt! Men känner mig på rätt så djup nivå just nu ;) Det är liksom inte klart än känns det som, det finns något annat som ska fram innan tiden är ute! Ahh blir tokig!

Och nu över till något heelt annat :D

Idag körde jag och mamma till Hemmakväll för att hyra en bra film som vi kunde se på. Vi står och väljer och funderar när där kommer in tre kompisar i 15-16 årsåldern
Tjej 1: Vet ni vad jag fick reda på idag?
Tjej 2: Nä, vad?
Tjej 1: Att Ted Gärdestad är död...

Jag börjar asgarva, väldigt tyst, går bort till mamma och säger vad jag hört men vågar inte riktigt tro det jag hört... Men en liten stund senare blir det bekräftat...

Tjej 1: Ja, jag fick höra att han tog livet av sig.
Tjej 2: Visste du inte det?
Kille : Det är ju typ 20 år sen!
Tjej 1: Ja, jag vet.

Hur i allsindar kan man ha missat det! Och inte ett rätt hade de iheller. 13 år måste ha gått vääldigt snabbt i så fall :) Men man kan ju se det så här också: hon har i alla fall lärt sig något nytt idag! :D Förutom hur lång tid han har varit borta. Men hade jag varit de tjejerna och killen hade jag inte velat prata högt om det ;)

Nu: Godnatt alla sömntutor :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0