Hemma?

Hur vet man om man känner sig hemma? Är det människorna som gör det? Hur bra man hittar i stan man bor i? Eller vad man har för jobb? Jag satt och funderade på det när jag körde hem från Maxi för en timme sen. Om jag känner mig hemma eller om det bara känns som en genomgående fas som snart går över, som jag ska lämna snart?

Jag tror det är en liten blandning av allt. Och att man känner sig som en familj med sina nya vänner här uppe gör inte saken värre. Det känns helt underbart att veta att man betyder något för någon som man kännt i lite mer än en månad. Så om man tänker efter så känner jag mig rätt mycket som hemma. Mer hemma här än i lägenheten i Trelleborg.

Varje människa man möter här är helt underbara. Man går in i alla möten med ett öppet sinne och visar alla vem man är. Jag har aldrig under så här kort tid fått så många nya vänner. Jag åkte verkligen upp här med rätt inställning och vetskap om att allt ordnar sig.

Det är så mycket som har förändrats till det bättre så man nästan blir mörkrädd. Det enda jag är kvar i som jag har varit i länge är inställningen till en speciell person. Jag är rädd för att bli sårad fast jag vet innerst inne vad som håller på att hända.

Jag har även gjort en sak som jag aldrig trodde jag skulle göra när jag flyttade hit. En sak som jag väljer att hålla hemlig tills jag fått reda på svaret. Men om det blir ett positivt svar så kommer allt att lösa sig. Jag kan inte släppa det utan tänker på det hela tiden. Håll tummarna fast ni inte vet för vad :D

Nu ska jag börja laga lite tacos hade jag tänkt. Var bara tvungen att vara lite djup ikväll :)


Kommentarer
Postat av: Novembersara.

Jag är så glad för din skull Emilia. Att du vågade, chansade, och att det blev så bra! <3

2010-01-05 @ 22:50:19
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: mamms

Det som du går in i med hull och hår är en fantastisk utveckling och ett underbart erkännande om hur mycket du är värd.Det finns inga gränser min ängel ;o) Jag är så stolt över dig.

iiiii vad jag blir nyfiken :o)

2010-01-05 @ 23:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0