Saknar

Sitter hemma hos Caroline helt ensam och funderar på vad jag ska göra ikväll om jag inte får följa med till Jonna. Hade ju planer men dom försvann lika snabbt som ett sms kommer. Lite tråkigt sådär men så är det väl. Ska väl försöka laga lite mat så man inte svälter ihjäl här hemma. Kanske gå ner till stan och hyra en mysig film. Den som lever får se!

Vad skulle jag gjort utan vetskapen om att längre upp i landet, närmare bestämt Borlänge, bor en hel massa människor som jag älskar och saknar! Utan dom hade jag inte varit den jag är idag. Saknar min "familj" och våra husdjur!

Nu: Mat!

Kommentarer
Postat av: XXXXX

Hej !

Här kommer en kommentar som du får läsa eller låta bli. Du nämner att du vill ta ditt mellannamn som nytt efternamn, tycker du att det är rätt...., tänkt på vad som hänt, skulle skämts om jag gjort som du och din familj gjort mot din mormor, som endast älskade och saknade er. Du påtalar ofta att du är självständig och att du gör som du själv vill, trots det kan du ju aldrig bestämma dig. Om man lämnar ut sig som du gör får man också tåla att hör lite sanningar.

Som sagt jag kan också välja att läsa din blogg om jag vill utan din tillåtelse.

Ofta har jag mycket roligt när jag läser den, men för det mesta skiner det igenom en mycket olycklig tjej som säkert inte alltid haft det så roligt, men det fanns två personer när du växte upp, tänk på det. Jag väljer även att vara anonym, för jag liksom du, gör som jag vill.

Det finns faktiskt fler i världen som har det tufft, så tänkt på det och väx upp.....

2010-03-20 @ 18:20:04
Postat av: Sebbe

Så bara för att fler har det jobbigt får inte Emilia berätta det på sin blogg? Tycker hon har all rätt att skriva om sina problem, vems ska hon annars skriva om? Och att byta efternamn till Möller? Vad är det som är negativt med det från mormors sida? Det är ju namnet från hennes sida av släkten?

Anledningen till att Emilia nu är olycklig tror jag är till stor del allt skit som hon får handskas med. Jag tror att ingen hade pallat med det som Emilia och Amanda fått stå ut med. Visst har jag bara hört "deras" version, men något måste ju vara fel om man nu känner sig så dåligt behandlad som dom gör.

Enligt min åsikt så är det läge att växa upp för fler som är inblandade i denna jävla sörjan...

Fridens liljor

2010-03-21 @ 13:48:03
Postat av: Per Ola

Kära Emilia! Ta inte in de sjuka människornas åsikter i ditt hjärta. I många år har de kastat skit på dig, din lillasyster och din mamma. Ni har aldrig dugt som de ni är. När ni väljer att ta avstånd så försöker de smutskasta och göra illa. Se det som en bekräftelse på att du gör rätt. Och ju mer skit de vill att du ska ta, desto mer rätt gör du! Att vara en feg skit som älskar att trampa på andra är allt annat än vuxet. Och du är precis motsatsen till detta Emilia. Jag har sällan träffat en sådan vuxen tjej som månar om sig själva och andra som du gör. Du har mycket kärlek i ditt hjärta. Och de taggar som sitter där är placerade av sådana som inte klarar av din styrka, din förmåga att sätta gränser. De klarar inte av att du vill vara fri och lycklig. För de sitter så djupt i sin egen dynga. Låt de få sjunka djupare...snart hör du dem inte längre...för de har slutat växa. De vissnar och ruttnar inifrån. Allt ljus och kärlek till dig, för den du är och det du gör!

2010-03-21 @ 15:21:09
Postat av: Peter o Ulrika

Kära läsare och Emilia.

Vi vill bara göra klart för Er läsare. Att vi inte har skrivit det inlägg som tydligen irriterat några stycken. Beträffande dom konflikter som finns väljer vi att nu dra oss tillbaka.

2010-03-21 @ 20:31:02
Postat av: Emelie

Varför fortsätter man sparka på någon om man anser att personen redan ligger ner?

"..för det mesta skiner det igenom en mycket olycklig tjej.."

Men jag vet, vi skriver saker som gör henne ännu mer olycklig..!



Jag älskar dig Emilia <3

2010-03-22 @ 21:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0