Unstoppable!

Och ännu en dag har gått i Emilias liv! Dagen har varit som alla andra förutom att det inte har handlat om jobb och jag har fått uppleva att leva som en man :P Alfred lite närmre bestämt! Är ni nyfikna så undra :) haha.

Jag känner bara mer och mer värme och en övervinnande känsla av att alla ni som försöker få mig att må dåligt bara misslyckas hela tiden. Får bevis hela tiden på att där verkligen finns människor som bryr sig och som vet hur jag är. Och det känns! Bra alltså :) Så har ni något mer negativt att säga mig kan ni lika gärna svälja och tänka igenom det igen, och om ni känner igen er i det så är det kanske dags att göra något åt det. Sanningen svider ibland.

Idag har jag även börjat ta tag i mitt träningsliv igen. Gick och "anmälde" mig på gymmet och imorgon ska jag och mamma ut och gå klockan 8.... :S Men ska man vara snygg så får man jubba! Ska man stå och svettas på McDonalds hela sommaren så får man ju åtminstonde ha en snygg kropp, haha.

Imorgon ska jag på cirkel och meditera och lära mig mindfulness, ska bli spännande! Meditera har jag gjort innan men det med mindfulness är nytt. Berättar kanske lite mer om det imorgon när vi kommer hem.

Just nu känner jag mig rik, men inte på pengar! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack Emilia för att du är så generös och låter folk i allmänhet ha åsikter här i din blogg, människor som tror sig kunna tycka en massa och vinna något på det. Det är ju faktiskt dina nära vänner och familj som älskar dig som kikar in här och som vi redan sett är beredda att stå upp för dig i vått och tort på grund av din genuina rättvisa, kärlek och vänskap. Hur i all sin dar tänker då denna annonyma person när hon går in på din blogg och skriver så otroligt förnedrande och kränkande om dig??? Jag skulle vilja rikta mig direkt till dig, du fega anonyma föredetta släkting och fråga: blev resultatet det du hade förväntat dig när du satt där och komponerade den otroligt löjliga kommentaren? Nä, jag tror inte det. Jag vill berätta för dig, annonyma kvinna och alla ni andra som är i maskopi med henne, och som trots detta så nyfiket läser denna blogg, det viktigaste man kan göra här i livet för att hitta lyckan och glädjen är att ta ansvar för sina egna handlingar så att det blir möjligt att kunna leva som en fri människa. Och om det innebär att ta avstånd från människor som tror att de har rätt att ljuga, förnedra, hota, smutskasta, spela besserwisser och hindra på grund av deras egen rädsla och självömkan så må det vara helt rätt. Om du, eller ni som mår dåligt hade tagit ansvar för ert mående istället för att kasta det på, vid detta tillfället, Emilia så hade du inte behövt lida så som du nu gör. Och jag lovar dig, det är du som mår sämst, varken Emilia, Amanda eller jag mår dåligt. Jag har aldrig mått så bra som jag gör idag. Jag valde att lära mig mitt egenvärde och nu har jag ett underbart liv och en man som älskar och respekterar mig för den jag är, jag njuter av varje minut. Jag vet också att både Amanda och Emilia mår bättre än de gjort på mycket länge och jag gör allt som står i min makt för att hjälpa dom att bli fria, självständiga, framgångsrika och lyckliga. Nu blir dom också respekterade för dem de är. Så släpp nu taget om oss och låt oss få leva det liv som vi valt och gör er själva en tjänst och börja ta ansvar för er egen lycka så ska det säkert ordna sig för er också. Det är aldrig ett vinnande koncept att skylla ifrån sig och bära sig åt som ett ynkligt offer. Och vet ni vad, det går att välja vem man vill vara släkt med ;o)



Lycka till/Anette

2010-03-23 @ 23:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0