Maskrosor

Gud vad tiden går fort när man lyssnar på bra musik och letar efter en fin text och ett fint typsnitt att tatuera! Som det känns nu blir det Amor Vincit Omnia i ett fint typsnitt. Om det inte blir Amor Vincit Omnia blir det nog någon text på Latin i alla fall. Tycker det är finast på något sätt.

Idag har jag klippt av mig mitt slitna hår, känns konstigt varje gång man går förbi en spegel. Men jag trivs i det, det blev väldigt bra.

Ungefär så här ser min frisyr ut


När jag ser ett barn med maskrosmärken, sånna små bruna ringar, på händerna tänker jag tillbaka på när jag var liten. När jag sprang ute och lekte med maskrosor. Mamma blev alltid lika arg på mig när jag hade fått små ringar på kläderna. Men då var det sommar! Det var så härligt att kunna springa ute med sommarkläder och leka. Om man fyllde en skål med vatten och "vek upp" stjälkarna och la i vattnet så krullade dom sig. Var alltid lika fascinerad av hur det kunde bli så.

Saknar att vara liten, att kunna springa omkring ute och leka med blommor och växter och göra låtsasmat till mina låtsaskompisar. Jag hade alltid massa skit för mig. Men roligt hade jag när jag geggade ihop massa "ingredientser". Det var tider det! När man slapp oroa sig och ta ansvar för sig själv, när man bara fick vara barn helt enkelt. Men det kommer en dag då man får uppleva det med sina egna, då kan jag leka och gegga med dom :)

Nu ska jag sova eftersom mina planer är att gå upp klockan nio och gå till gymmet. Kan ju bli intressant om det funkar :) Godnatt mina vänner! Dröm sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0