Att göra ens dag.

Dagen började sådär bra. Blev uppringd 10.30 av jobb, började 10.00. Så sprang runt här hemma så jag hann vara på jobb 11.07. Rätt bra ändå om man räknar med att det tar 20 min till jobb. Gått och mått sådär under hela dagen och sen kommer där in en kvinna som knappt vet vad som är upp eller ner. Hon var så nerdrogad så det var skrämmande. Det tog henne 10 minuter att gå från ingången fram till min kassa. Och undertiden hann hon tappa sina pengar tre gånger och stå och vela och tillslut tycka att det var superjobbigt så hon nästan började gråta.

Det som gjorde att det blev en helt underbar upplevelse var att min gäst som skulle hämta sin mat sa att han ville bjuda henne på något. Så han köpte tre cheeseburgare, hon blev så glad så jag trodde nästan att jag var tvungen att ringa ambulans för att hennes hjärta skulle stanna. Hon visste alltså inte vart hon skulle bli av för att hon blev så glad.

Jag hjälpte henne så gott jag kunde och gav henne det hon bad om. Och sen kom där en hel radänga om något som jag verkligen inte hörde men tror hon berättade att hon blev glad och att hon ville tacka killen. Så där var hennes dag gjord, på grund av tre cheeseburgare och en väldigt snäll själ. Och jag fick höra att jag var väldigt omhändertagande. Helt otroligt.

I onsdags var det Halloweenfest för alla McDonalds i Oslo. Jag och Camilla var utklädda till Dead gladiator from the Kingdom of Trash. Alltså var vår utstyrsel gjord av plastpåsar och silvertejp. Sen hottade vi upp oss med hjälp av fejkblod, "smuts" och röda linser så våra ögon var illröda. Vi var tuffast på stället, tyckte jag. Men vi vann inte utklädnaden tyvärr. Var en lyckad kväll, gillar att umgås med mina McFriends från Frogner. Och min nya chef är helt underbar :) Senast idag sa hon att jag skulle säga ifrån om det var något så hon kunde underlätta för mig :)

Nu tänkte jag sno Sebbes dator så jag kan prata lite med min Mamms och kanske Amanda om hon har tagit sig tid att skaffa en mic. Lets see :)

Ni får ha en underbar fredag, har inte ens skänkt en tanke åt att det är fredag. Ska kanske hitta på något, som typ filmtittande och godis eller något.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0