MASEE

Visste ni att man har ungefär 10 miljoner bakterier på sin ena hand, alltså 20 miljoner på händerna, när man tror att dom är rena! Det är rent! Eller att det går snabbare att tina fruset kött i kallt vatten än varmt vatten! Tur att man inte vet hur mycket bakterier som lever var, skulle nog blivit lite knäpp i skallen då...

Igår hade vi sikkerhet och idag har vi lyssnat på och gjort test inom "trygg mat". Har varit väldigt lärorikt och intressant. Vet tillexempel hur hårt man ska trycka när man gör HLR eller hur jag ska agera om vi blir rånade på jobb. Alla borde egentligen gå en sån här kurs, kanske inte lika omfattande men lära sig grunderna innan man ställer sig på en restaurang. Då tror jag att man kunnat upprätthålla en bättre standard :)

Imorgon ska vi lära om ledarskap och teambuilding och på kvällen ska vi leka litt :) Laserdome står på schemat :) Idag hade vi en liten tävling som mitt lag vann! Jag kunde den avgörande frågan som vi vann på ;) Ingen annan kunde så läraren blev lite imponerad! Vårt lag heter MASEE, best ever :P

Mår underbart just nu! :) Trodde inte det var möjligt för ett par månader sen när allt var så under ytan, men det kan inte mer än att skita sig. Man kommer alltid upp igen! Och just nu är jag på toppen! Har hittat rätt med andra ord, var absolut meningen att jag skulle hamna på Mc-ern på Frogner :) Slutar inte le :) <3

Nu ska jag nog laga lite mat till oss här hjemme, vet inte vad men det kan ju vara en utmaning :)

Ha en underbar tirsdagskväll <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0