Magdröm

Vaknade upp i morse som i en mardröm. Kollade på klockan och insåg att klockan var 09.58. Och min egentliga buss gick 07.25... PANIK! Sprang upp och fick boka en ny plats till 11.15 och det gick ju bra, den enda är att nu är jag nere fyra timmar senare än väntat. Men jag är lika glad för det :)

Just nu rullar livet på rätt bra tycker jag. Jag har allt som jag har velat ha innan. Plus lite extra :) Att ha vänner som bryr sig om en är verkligen ett privilegie och jag är glad att jag har det :)

Att träffa nya människor och lära sig att öppna sig och kunna känna att det är kul att lära känna nytt folk är en underbar känsla. Jag trodde inte att jag kunde det innan på det sättet att det var intressant att prata med mig. Men nu har jag fått inse att så är inte fallet :) Alltid kul med nya vänner :)

Att bo i en storstad som vi gör just nu öppnar dörrar från alla håll och kanter, man möter nya människor hela dagarna, behöver inte bry sig om vad andra gör eller tänka på vad jag gör. Att bära en säng eller ett stort bord på tunnelbanan gör väl att en och annan höjer på ögonbrynet, men vad gör det? Ingen som jag kommer att träffa igen, eller så är det en kul sak att prata om sen :)

En sak jag lärt mig under tiden jag varit i Oslo är ett mycket bra talesätt. Att tänka på detta sättet har lett mig ur många svåra situationer som kunde blivit jobbigare. Ta bara morgonincidenten, hade det varit förr hade jag satt mig på sängen och börjat gråta och gjort problemet ännu större. Men att tänka att det inte är så farligt, det löser sig alltid gör en lugnare.

Så med andra ord, lite mer Hakuna Matata till folket hade inte varit helt fel :) Nu ska jag lyssna vidare på Johnossi och Robbans favvislåt som var rätt nice "Frisky" och fortsätta min busstur mot Skåneland.

Ha en underbar kväll, för det ska jag ha :)

<3 Miss you...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0